Natuurlijk doen wij er alles aan om je zending netjes en op tijd op de bestemming af te laten leveren, maar het kan gebeuren dat je zending tijdens het transport schade oploopt of vermist raakt. Om dit in de eerste plaats te voorkomen hebben wij een aantal handige tips en belangrijke informatie op een rijtje gezet met betrekking tot het verpakken en labelen van je zending. Wij raden je allereerst dan ook sterk aan om de relevante webpagina’s te bezoeken en deze goed door te lezen;

Daarnaast hebben wij nog een aantal belangrijke do's en dont's:

Claim procedure

Tijdens het boeken van je zending kun je op het formulier aangeven tot welk bedrag je je zending wilt laten verzekeren. De volgende prijzen worden gehanteerd:

Enkele reis

Retour reis Wil je een hogere verzekering afsluiten? Dat kan! Stuur ons dan een email. Kies je ervoor om geen verzekering af te sluiten? Dan zullen wij je, in geval van schade of verlies, niet kunnen helpen en kunnen we je slechts adviseren om de schade of het verlies proberen te claimen bij je reisverzekering. Controleer, vóór je je boeking bij ons maakt, of jouw reisverzekering schade of verlies van je bagage verzonden met Travel Light wel dekt. Je bagage reist immers apart van jezelf en in de meeste gevallen zal je reisverzekering dat niet zomaar dekken!

Als je een transport verzekering via ons afsluit bij TNT (de vervoerder), dan zullen wij kosteloos de claim voor je opstarten indien het zo ver komt en als tussenpersoon functioneren tussen jou en de verzekeringsafdeling van TNT. Lees de onderstaande informatie goed door zodat je weet waar je aan toe bent en wat er van je verwacht wordt als er een claim opgestart wordt:

Het is belangrijk dat er tijdig melding wordt gemaakt van schade of verlies; informeer ons zo snel als mogelijk (je kan het uiterlijk 21 dagen na het ophalen van de zending nog doorgeven). Ook is het belangrijk dat er niet wordt getekent voor ‘ontvangst in goede staat’ als de bagage met schade wordt afgeleverd; wij sturen de accommodatie een email nadat je bagage in Nederland opgehaald is waarin wij het personeel aldaar vragen hier op te letten. Wij raden echter sterk aan om dit zelf ook persoonlijk met je accommodatie te bespreken om er zeker van te zijn dat zij weten wat de bedoeling is. Als je je bagage weer in Nederland ontvangt, neem dan ook heel even de tijd om de zending te bekijken en te controleren op schade voordat je tekent voor het ontvangst. Als jij schade ziet, of twijfelt, vertel de chauffeur dan dat je graag wilt tekenen voor ontvangst mét schade.

Heb je meer vragen? Stuur ons dan een email of bel ons tussen 09:00 en 17:00 van maandag tot en met vrijdag op +31854874344.

travelLight

Reis zonder bagage en bespaar op je totale reissom!

Neem de trein naar de luchthaven en bespaar op lang parkeren

Huur een kleinere auto en bespaar tot € 300,- per week!