travellight

Indien je een skiset of snowboard laat versturen, ontvang je, ongeveer 1 week voor de pickup, de volgende benodigdheden in het welkomstpakket: een welkomstbrief, zendingsdocumenten (3), zendingslabels (1 per doos), een A of B doos, een grote plastic zak om de doos tegen eventuele nattigheid van je ski of snowboard materiaal te beschermen (2 zakken per doos als je spullen heen en terug gaan), dikke elastieken voor je bindingen, een instructiefolder & indien je zending retour gaat, de benodigdheden voor het retour in een envelop. Indien het pickup adres & retour adres niet in Nederland of België is, sturen we je de labels en documenten per email. Je ontvangt geen ander materiaal, tenzij anders is afgesproken.

Het voorbereiden van je zending

Wanneer je vanuit Nederland je ski’s of snowboard naar het buitenland verstuurd, krijg je van ons een doos thuis gestuurd waar jij je skis of snowboard in kan opsturen. Wij versturen zowel ski's als snowboards, zolang de de maximale lengte van ski’s en/of snowboards niet boven de 180 cm uitkomt. Wij kennen dan ook twee type dozen; wanneer je twee sets met schoenen boekt, krijg je maar één doos. Deze is uiteraard groter dan wanneer je een enkele set wilt opsturen. Bij het inpakken van deze doos is het belangrijk dat je er goed op let dat de doos niet bol komt te staan. Naast dat je je aan de maximale afmetingen moet houden, verliest de doos zijn stevigheid & loop je zo het risico dat de doos onderweg uit elkaar klapt. Zorg er dus voor dat de doos niet bol staat, maar lege plekken in de doos kun je het beste opvullen met andere spullen (kleding etc.) of beschermmateriaal zoals luchtkussentjes; ook dit zorgt namelijk weer voor extra stevigheid. Lees hier de adviezen van TNT zelf over het versturen en verpakken van een doos. Tip: Stop voor de terugreis, indien van toepassing, alvast een extra rol tape en de envelop met retour documenten in de doos. Heb je alles ingepakt? Tape dan een paar keer rondom de doos voor extra stevigheid. Onze contact gegevens staan op de doos geprint, dus je hoeft niet per sé een extra papier met het op- en aflever adres in de doos te stoppen.

Retour

Als je een retour geboekt hebt, gebruik je op de terugweg dezelfde doos als op de heenweg. Bewaar de doos tijdens je reis op een droge plek, bijvoorbeeld opgevouwen onder je bed. Het is niet erg als de doos er niet netjes meer uit ziet, het gaat erom dat de doos je spullen beschermd tijdens het transport. Zorg ervoor dat je skispullen droog zijn wanneer je deze in de doos stopt, helaas gaan karton en water niet al te goed samen ;). Om je daar een beetje bij te helpen, sturen we dan ook de plastic zak mee waar je wintersport spullen in kunnen. Is de doos toch onverhoopt nat geworden of denk je dat de doos echt niet meer bruikbaar is? Neem dan even contact met ons op!

Wil je je skis of snowboard op laten halen vanuit het buitenland omdat je ze daar bijvoorbeeld vergeten bent? Dit is mogelijk, maar we vragen dan wel een beetje flexibiliteit. Het is altijd een goed idee om ons te bellen of te emailen in dit soort situaties zodat we alles goed kunnen afstemmen. Wij sturen voor dit soort pickups geen dozen naar het buitenland, dus je skis of snowboards zullen ingepakt moeten worden in een goede, stevige skitas of een doos die je zelf hebt geregelt. Wij sturen de zendingslabels per email naar jou of de contactpersoon in het buitenland. Deze papieren dienen dan uitgeprint te worden en echt heel goed & stevig op de skitas/doos bevestigd te worden. De chauffeur van TNT komt vervolgens op de afgesproken datum de spullen halen, waarna je van ons een verwachtte afleverdatum in Nederland ontvangt.

Bekijk de onderstaande video voor uitleg en instructies over het inpakken van jouw skis of snowboard:

Let op: zorg ervoor dat de remmen bij ski's omhoog staan. Wij leveren hiervoor extra dikke elastieken in het welkomstpakket.

Belangrijke informatie

Hoewel wij het je altijd zo gemakkelijk mogelijk willen maken, zijn er een aantal zaken waar wij jouw aandacht voor willen vragen. Omdat het zeer vervelend is als je bagage niet op tijd op locatie staat, willen wij vertragingen boven alles voorkomen. Lees de onderstaande tekst goed door om de kans op vertraging te minimaliseren.

Wanneer de bagage bij je thuis is opgehaald, informeren wij per email de ontvangende partij over de verwachtte afleverdatum van jouw zending. Het is echter van groot belang dat je de ontvangende partij zelf goed hebt geinformeerd & dat zij weten wat de bedoeling is zodat jouw zending bijvoorbeeld niet door de receptie wordt geweigerd. De medewerking van de ontvangende partij valt onder de verantwoordelijkheid van jou als verzender, hier hebben wij geen invloed op.

- Laat de ontvangende partij van te voren weten dat jij je bagage met de service van Travel Light opstuurt en door TNT bezorgd zal worden.

- Het is handig te vermelden uit hoeveel bagagestukken de zending bestaat. Als je grote pakketten verstuurd, zoals een fiets of golfset, is het verstandig om dit ook duidelijk te maken aan de accommodatie. Niet alle hotels of campings hebben genoeg (veilige) ruimte om grote pakketten op te slaan.

- Ga na of de accommodatie/ontvangende partij een receptie heeft waar men gedurende de dag aanwezig is (in ieder geval van 09:00 tot 18:00). Indien dit niet het geval is, neem dan even contact met ons op via info@travel-light.nl of bel ons op +31 85 487 4344. Wij zijn altijd bereid je te helpen en op zoek te gaan naar alternatieven.

Verzekering?

Wil je nu extra zekerheid en goed verzekerd op wintersport vakantie gaan? Dan adviseren wij de Nederlandse Ski Vereniging. Zij leveren de meest complete doorlopende reisverzekering voor wintersporters. 

De Nederlandse Ski Vereniging weet wat er allemaal kan misgaan tijdens je wintersport. Zij zijn al sinds 1978 actief op het verzekeringsvlak om die risico’s zo optimaal mogelijk voor je af te dekken. We durven te stellen dat zij de beste doorlopende reisverzekering voor wintersporters hebben ontwikkeld en bovendien kan je je Travel Light bagage laten verzekeren met hun aanvullende bagage verzekering!

Appartementen

Ga je naar een appartement? In de volgende gebieden kunnen we ook op bagage drop-off punten leveren. Wanneer je wenst dat Travel Light je wintersportbagage aflevert bij een conciërge drop-off punt, dien je rekening te houden met een lokale dagvergoeding. Deze varieert tussen de 3 en 8 euro per dag en verschilt per regio.

Wij bieden in de volgende gebieden een drop-off faciliteit aan: 

Frankrijk / Oostenrijk / Italie

Wij leveren af bij alle 850 appartement recepties van de grote skigebieden! 

Boekt u bij een privé huis of AirBnB kunt u ook afleveren bij:

Avoriaz, Morzine - Afleveradres: Skimium ALPES ATTITUDE, Morzine, 74110, Place du Baraty 19 Frankrijk. Tel nr +33 4 50 92 95 13

Val Thorens - Afleveradres: SOGEVAB Lethitia, VAL THORENS, 73440, Maison de Val Thorens 1, Frankrijk. Tel nr +33 4 79 00 00 18

Val Thorens - Afleveradres: Alta Pura, VAL THORENS, 73440, Rue du Soleil 1, Frankrijk. Tel nr +33 4 50 91 49 73

Les Menuires - Afleveradres: Belleville Prestige Conciergerie, LES MENUIRES, 73440, Résidence le Brelin B.P 15, Frankrijk. Tel nr +33 6 59 71 46 45

Les Menuires  - Afleveradres: SOGEVAB Lethitia, LES MENUIRES, 73440, Quartier Croisette 1, Frankrijk. Tel nr +33 4 79 01 08 83 

Let op: Bovenstaande locaties zijn bekend met Travel Light en hebben aangegeven dat zij uw bagage willen ontvangen en in bewaring nemen. U dient zelf contact op te nemen met de betreffende locatie om uw aankomst aan te kondigen. In bijna alle gevallen zult u lokaal een vergoeding moeten betalen voor de stalling van uw bagage. De locaties vallen niet onder de verantwoordelijkheid en service van Travel Light.

ONZE PARTNERS

travellight
travellight
travelLight

Reis zonder bagage en bespaar op je totale reissom!

Neem de trein naar de luchthaven en bespaar op lang parkeren

Huur een kleinere auto en bespaar tot € 300,- per week!