Wil jij je bagage laten versturen met Travel Light? Super tof en daar helpen wij je uiteraard heel erg graag mee ;) Om optimaal te genieten van het reizen zonder bagage, zullen wij er alles aan doen om jouw zending netjes en op tijd op je bestemming te krijgen. Om de zending zo soepel mogelijk te laten verlopen raden wij je aan deze pagina goed door te lezen zodat je weet wat je kan verwachten en wat je te doen staat.

In de blauwe balk hierboven kun je een snelle prijsopgaaf doen om te kijken hoe duur jouw zending zal zijn. Geef aan naar welk land je gaat, welke bagage je mee wilt nemen en op welke dag je aan komt op je bestemming. Je kunt de prijsopgaaf naar jezelf of je reisgezelschap sturen. Zie je jou bestemming niet in de lijst staan maar blijf je binnen de EU? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

Wanneer je met je accommodatie overlegt hebt over het vooruit sturen van jouw bagage en zij akkoord zijn gegaan om jouw bagage te ontvangen, kun je je boeking maken. Zorg ervoor dat je de juiste informatie in vult; jij bent verantwoordelijk voor het aanleveren van correcte adressen en telefoonnummers. Hoe vollediger de gegevens zijn, hoe beter wij ons werk kunnen doen en hoe ontspannender jouw vakantie kan beginnen.

Loop je tijdens het boeken ergens tegenaan of zie je in je boekingsbevestiging iets dat niet klopt? Geen paniek! Stuur ons een mailtje met je boekingsnummer of bel ons op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 (+85 487 4344) en dan helpen we je graag.

Ongeveer een week voor de pick-up ontvang je een welkomstpakket per post (indien je niet vanuit Nederland of België verzendt, ontvang je je zendingsdocumenten en labels per email en moet je voor je eigen verpakking zorgen). In het welkomstpakket vind je alle benodigde documenten en verpakkingsmateriaal.

Jouw bagage wordt met het netwerk van onze partner TNT per vrachtwagen vervoerd. Pakketten worden tijdens het transport meerdere malen in- en uitgeladen en opgestapeld. Het is daarom van belang dat je aandacht besteed aan de verpakking van jouw spullen. Per bagagesoort is er een pagina beschikbaar waarin je kunt lezen hoe je die bagage het beste verpakt, wat wij aan- en afraden zodat jouw zending zonder problemen van A naar B kan worden gebracht. Lees de voor jou relevante pagina daarom door:

Wanneer je je bagage goed hebt ingepakt, zet je je bagage klaar voor de chauffeur op de afgesproken dag. Wanneer je bagage opgehaald is ontvang je een email van ons met een link naar de Track and Trace van jouw zending en een verwachtte afleverdatum.

Na de pick-up volgen wij jouw zending elke werkdag voor je zodat je dat niet zelf hoeft te doen. We laten het je vanzelf weten als er iets veranderd aan de planning. Kan je nou niet slapen van de spanning? Dan kun je je zending uiteraard ook zelf volgen via de Track and Trace. Wij doen er alles aan om je bagage uiterlijk 1 werkdag vóór je aankomst af te leveren aan je accommodatie zodat jij super relaxed op reis kunt gaan. Wanneer de bagage geleverd is, krijg je dan ook een email van ons met een ontvangstbevestiging.

Heb je een retour geboekt? Pak je bagage dan weer op dezelfde manier in en laat je bagage bij de receptie achter. Onze partner TNT komt de bagage 1 werkdag ná jouw vertrek weer ophalen (tenzij er andere afspraken gemaakt zijn) en wederom ontvang je dan email van ons met de verwachtte leverdatum.

Naheffingen

De prijzen worden berekent aan de hand van het volume van het te verzenden pakket. Dit houdt in lengte x breedte x hoogte en het gewicht per pakket. Het is daarom ook de bedoeling dat je je aan de maximale afmetingen en gewichten per 'soort bagage' houdt. Alle zendingen worden in de depots van TNT nagemeten en gewogen; als blijkt dat jouw zending te groot of te zwaar was, dan kun je dus een naheffing van ons ontvangen.

Verzekeringen

Het vooruit sturen van je bagage wordt meestal niet gedekt door een reisverzekering die je wellicht al hebt afgesloten. Dit komt omdat je bagage apart reist van jezelf. Wij adviseren om dit in ieder geval even te checken bij je eigen verzekeringsmaatschappij; ga er niet zomaar vanuit dat het versturen van je bagage automatisch gedekt wordt. We bieden daarom de mogelijkheid om je zending ook te laten verzekeren tegen schade, verlies of diefstal tijdens het transport. Hierover kun je meer lezen op deze pagina.

Last minute boekingen

Wil jij je bagage graag zo snel als mogelijk verzenden naar het buitenland of juist terug laten sturen naar Nederland of België? Dat is mogelijk, we vragen dan alleen een klein beetje flexibiliteit. Bel (+31 85 487 4344) of mail in dit soort situaties zodat we alles goed kunnen afstemmen. Wij sturen voor dit soort pickups geen welkomstpakket. Wij sturen de zendingslabels en documenten per email naar jou of de contactpersoon in het buitenland. Deze papieren dienen dan uitgeprint te worden en echt heel goed &stevig aan je bagage bevestigd te worden met een extra kopie van het label in elk van de bagagestukken. De chauffeur van TNT komt vervolgens op de telefonisch of per mail afgesproken datum de spullen halen, waarna je van ons een verwachtte afleverdatum ontvangt per email. Zoals je van ons gewend bent, blijven wij je zending volgen tot de aflevering.

ONZE PARTNERS

thuiswinkel-waarborg-logo
tnt-logo