Bovenaan de pagina, in de blauwe balk, kun je een prijsopgaaf doen. Je geeft aan waar je naartoe wilt gaan en wat je mee wilt nemen. Nadat je op 'berekenen' klikt, kom je op onze prijsopgave pagina waarin je kunt bekijken wat de zending zal kosten. Je kunt de prijsopgaaf naar jezelf of je reisgezelschap sturen om de boeking later af te maken of begin direct met boeken. Wanneer je alles hebt ingevuld, ben je klaar voor betaling en kan het genieten beginnen.

Kortom: wanneer je alle stappen doorloopt, wijst de rest vanzelf. Bij iedere stap wordt duidelijk uitgelegd hoe het precies werkt. Zorg er uiteraard voor dat je alle gegevens correct invult. Hoe vollediger de gegevens zijn, hoe beter wij ons werk kunnen doen en hoe ontspannender jouw vakantie kan beginnen. Na betaling ontvang je van ons een e-mail met daarin je boekingsbevestiging. Loop alles nog eens na voor een extra controle. Zie je iets dat niet helemaal correct is? Stuur ons een email met je boekingsnummer en je vraag of opmerking. Wij kunnen tot 10 dagen voor je bagage wordt opgehaald je gegevens nog aanpassen.

Voor vertrek

Indien je een zending boekt vanuit Nederland naar het buitenland (en weer terug) ontvang je ongeveer een week voor vertrek per post een welkomstpakket met daarin de vervoersdocumenten en alle benodigde spullen en informatie om je klaar te maken voor vertrek. Per soort bagage ontvang je standaard de volgende benodigdheden in je welkomstpakket:

-Koffer of reistas: welkomstbrief, zendingsdocumenten en sticker labels, per bagage stuk een plastic zak, instructiefolder

-Fiets: welkomstbrief, zendingsdocumenten en sticker labels, instructiefolder

-Ski’s en/of snowboard: welkomstbrief, zendingsdocumenten en sticker labels, instructiefolder, een doos, een plastic zak (zodat de kartonnen doos niet nat wordt van je eventuele natte ski’s), dikke elastieken voor je bindingen

-Kite: welkomstbrief, zendingsdocumenten en sticker labels, instructiefolder, een doos

-Golf: welkomstbrief, zendingsdocumenten en sticker labels, instructiefolder, een doos

Moeten je spullen opgehaald worden in het buitenland en terug naar Nederland? Dan ontvang je van ons je zendingslabels en documenten per email. Je dient deze dan zelf uit te printen en stevig op je bagage te bevestigen. Dit betekent ook dat je zelf voor de verpakking van je bagage moet zorgen. Bel of mail ons als je twijfelt over je verpakking, wij helpen je graag!

Ophalen van de bagage

Als je alles ingepakt klaar hebt staan en goed hebt vast hebt getaped (liefst ook een paar keer rondom de doos als je die hebt gekregen) plak je de stickers en etiketten op de doos of op de plastic zak die je voor de koffer or reistas hebt gekregen. De TNT chauffeur komt de bagage dan op de afgesproken dag halen. Zorg ervoor dat je spullen al klaar staan, de chauffeur heeft geen tijd om te wachten tot jij je bagage hebt ingepakt ;) Nadat je spullen zijn opgehaald, ontvang je van ons een email met de verwachtte leverdatum. Wij sturen ook een email naar de ontvangende partij (mits wij het email adres online kunnen vinden) om de verwachtte levering van je zending aan te kondigen.

Onderweg en aflevering

Na het ophalen volgen wij elke (werk)dag jouw bagage. Je hoeft hier in principe dus niets zelf mee te doen & je hoort vanzelf van ons als er een verandering in het schema optreedt. Kan je nou niet slapen van de spanning? Dan kun je ook zelf de bagage volgen via Track & Trace. Het 10 cijferige nummer onder de barcode van het routing label is je Track & Trace nummer en kan je via tnt.com zelf ook volgen. Hou er wel rekening mee dat de Track & Trace niet altijd up to date is en zolang je van ons geen email of belletje krijgt over vertragingen, je er op moet rekenen dat de zending goed gaat. Wij doen er alles aan om jouw bagage uiterlijk één werkdag voor je aankomst al af te leveren in het hotel zodat je heel relaxed kunt vertrekken naar je bestemming. Wanneer je bagage is aangekomen op de bestemming, krijg je van ons een emailtje met de bevestiging van ontvangst. Zo kun je ook meteen zien wie jouw bagage in ontvangst heeft genomen zodat je op je bestemming niet lang hoeft te zoeken naar je bagage.

Belangrijke informatie

Hoewel wij het je altijd zo gemakkelijk mogelijk willen maken, zijn er een aantal zaken waar wij jouw aandacht voor willen vragen. Omdat het zeer vervelend is als je bagage niet op tijd op locatie staat, willen wij vertragingen boven alles voorkomen. Lees de onderstaande tekst goed door om de kans op vertraging te minimaliseren.

Wanneer de bagage bij je thuis is opgehaald, informeren wij per email de ontvangende partij over de verwachtte afleverdatum van jouw zending. Het is echter van groot belang dat je de ontvangende partij zelf goed hebt geinformeerd & dat zij weten wat de bedoeling is zodat jouw zending bijvoorbeeld niet door de receptie wordt geweigerd. De medewerking van de ontvangende partij valt onder de verantwoordelijkheid van jou als verzender, hier hebben wij geen invloed op.

-Laat de ontvangende partij van te voren weten dat jij je bagage met de service van Travel Light opstuurt en door TNT bezorgd zal worden.

-Het is handig te vermelden uit hoeveel bagagestukken de zending bestaat. Als je grote pakketten verstuurd, zoals een fiets of golfset, is het verstandig om dit ook duidelijk te maken aan de accommodatie. Niet alle hotels of campings hebben genoeg (veilige) ruimte om grote pakketten op te slaan.

-Ga na of de accommodatie/ontvangende partij een receptie heeft waar men gedurende de dag aanwezig is (in ieder geval van 09:00 tot 18:00). Indien dit niet het geval is, neem dan even contact met ons op via info@travel-light.nl of bel ons op +31 85 487 4344. Wij zijn altijd bereid je te helpen en op zoek te gaan naar alternatieven.

ONZE PARTNERS

travellight
travellight
travelLight

Reis zonder bagage en bespaar op je totale reissom!

Neem de trein naar de luchthaven en bespaar op lang parkeren

Huur een kleinere auto en bespaar tot € 300,- per week!